środa, 7 sierpnia 2013

Aktywny Tata dobra rada

Witam,
Tym razem będzie zupełnie w innym kontekście.  Dziś dam Wam wymówkę, żeby jeść lody:)
Otóż zjadając lody w dużych (zazwyczaj 1L) opakowaniach pozostaje nam całkiem zgrabne pudełko. Można go wykorzystać na wiele kulinarnych sposobów:

1. W sklepie kupujemy mięsiwo na grilla (karkówka, pierś, nóżki i skrzydełka z kurczaka, biała kiełbasa, itp. kaszanka raczej się tutaj nie przyda), olej i ulubioną przyprawę (marynata może być dowolna wedle gustu; ja czasami dodaje jeszcze musztardy i/lub miodu). Mięso kroimy na plastry, kurczaka dzielimy na mniejsze części, kiełbasę delikatnie nakłuwamy. Wszystkie składniki wrzucamy do wielkiej miski i mieszamy. Można zostawić na kilka godzin w lodówce. Następnie porcjujemy mięsiwo do pojemników po lodach: po 2-3 kotleciki, 1-2 kiełbaski, skrzydełko, nóżka... Jak kto woli. Pojemniki lądują w zamrażarce.  1 pojemnik wystarcza na 2-3 osoby (w zależności od apetytu:) więc gdy najdą nas goście lub ochota na grilla wyjmujemy odpowiednią ilość pojemników.
2. Wyciągamy największy gar jaki mamy. Wrzucamy mięso (wedle upodobań), włoszczyznę, przyprawy (ja zawsze daje liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w ziarenkach i suszonego grzyba) i gotujemy rosół. Po ugotowaniu przecedzamy i wlewamy do pojemników po lodach. Znów wszystko ląduje w zamrażarce. Jest to "alternatywa" dla kostek rosołowych. Ja zazwyczaj gotuje taki rosołek w sobotę wieczorem, w niedziele rano rozlewam i zamrażam. Przez cały tydzień wyciągam po jednym pojemniku i mam własną, naturalną bazę do zupy. Potem tylko dodaje odpowiednie składniki i danie gotowe.
3. Podobnie jak z rosołem można postąpić z bigosem.
4. Kroimy owoce i warzywa na kawałki typu "jeden gryz". Wrzucamy do pojemnika po lodach i do plecaka. Możemy spokojnie iść na wycieczkę bez obawy, że zapasy się rozgniotą.

Dlaczego takie pudełka a nie dedykowane pojemniki do przechowywania żywności lub słoiki??
  • Pudełka są dodawane gratis do lodów,
  • Są lekkie,
  • Mają ten sam rozmiar co ułatwia przechowywanie,
  • Przykrywka trzyma się bardzo mocno,
  • Nie tłuką się,
  • Jak się zużyje to go wyrzucam i idę na lody:)
  • Mają idealną pojemność, która nam starcza na 2,5 osoby,

Pomysł z pojemnikami nie jest mój, zapożyczyłem go od mojej Mamy.  Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły jak można wykorzystać pudełka po lodach piszcie w komentarzach.
Pozdrawiam,
Aktywny Tata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz